📉 Średnia rentowność netto dealerstw w Polsce zjechała w 2024 r. poniżej 1,7 proc. Wartości rzędu 2,5 proc. i więcej, niebędące niczym szczególnym w latach 2021-2022, można już odłożyć ad acta. No, chyba że dealer dołoży od siebie coś ekstra, na przykład… nowy dział sprzedaży koncentrujący się na samochodach w wieku 5-10 lat, które dziś stanowią ułamek aktywności branży. O tym, że gra może być warta świeczki, świadczą najlepiej twarde liczby: wolumen rzędu 850 tys. szt.🚗 oraz 4 mld zł potencjalnej marży do wzięcia.
🤔szansach (uniezależnienie się od zawirowań cenowych w pojazdach nowych i najmłodszych), ale i ryzykach, które wiążą się ze sprzedażą tego rodzaju aut (wyższa awaryjność, potencjalne roszczenia z tytułu rękojmi), opowiada w wywiadzie miesiąca Arkadiusz Kiljańczyk, dyrektor działu używanych w grupie Auto Idea. Czy z perspektywy dealera „postarzanie” swojego targetu to poniekąd godzenie ognia z wodą❓
💥W numerze opisujemy także inną pułapkę, w którą wpadła już najwyraźniej motoryzacyjna Europa: nieefektywnej produkcji aut (i to nie tylko w odniesieniu do Chin).
📝Nie obejdzie się też bez mocnej dawki publicystyki (Konieczny, Siedzieniewski, Wąsik, Orłowicz), informacji z kraju i ze świata oraz bardziej lajfstylowych publikacji (jeśli tytuł jednej z nich, „Żywot podealerski”, nieco intryguje, to jest to działanie zamierzone😉)
📉 Średnia rentowność netto dealerstw w Polsce zjechała w 2024 r. poniżej 1,7 proc. Wartości rzędu 2,5 proc. i więcej, niebędące niczym szczególnym w latach 2021-2022, można już odłożyć ad acta. No, chyba że dealer dołoży od siebie coś ekstra, na przykład… nowy dział sprzedaży koncentrujący się na samochodach w wieku 5-10 lat, które dziś […]