Zużyte banery reklamowe zazwyczaj lądują w koszu na śmieci, bo rzadko znajduje się dla nich nowe zastosowanie. Coraz częściej pojawiają się jednak ludzie, którzy szukają nowatorskich pomysłów, aby wpisać się w nurt upcyclingu i dać nowe życie niepotrzebnym przedmiotom. Tak było i tym razem.
WSPÓŁPRACA W MYŚL IDEI ZERO WASTE
Magdalena Krzywicka i Anna Cisińska-Młynek działające pod szyldem REmakeIt specjalizują się w tworzeniu przedmiotów użytkowych z różnych materiałów poreklamowych. W ramach projektu UP_Art zaprosiły do współpracy dealera Auto Bruno (dla którego wcześniej szyły już np. pokrowce na ubrania czy etui na okulary) oraz studentów Akademii Sztuki w Szczecinie (otoczonych opieką merytoryczną Anny Gregorczyk). Celem było stworzenie wyjątkowych strojów i akcesoriów z nieaktualnych banerów Volvo. Dealer nie tylko przekazał na potrzeby projektu materiały, ale również zaprosił studentów do salonu oraz serwisu, aby czerpali inspirację przy tworzeniu kolekcji, a także poznali specyfikę firmy motoryzacyjnej. – Wszyscy bardzo się zaangażowali w cały projekt. Kolekcja, zarówno w kontekście samych pomysłów, ale także jakości wykonania, bardzo się spodobała. Zespół dostał dzięki temu zaproszenia do współpracy przy innych projektach – mówi Aneta Liebelt-Gapińska, specjalista ds. marketingu w Auto Bruno.
EFEKT ZACHWYCA
Rezultatem kilkumiesięcznych prac są oryginalne, artystyczne kreacje, które nie tylko wyróżniają się designem, ale także przekazują ważny komunikat o potrzebie ponownego wykorzystania materiałów i troski o planetę. Projekty zaprezentowano podczas Torino Fashion Week w Turynie, gdzie spotkały się z ogromnym uznaniem uczestników i branżowych ekspertów. – Jesteśmy bardzo dumni z tego, co udało się osiągnąć. Dla nas całe wydarzenie było więcej niż tylko platformą do prezentacji innowacyjnych rozwiązań. Dzięki wspólnym działaniom wyszliśmy poza schemat, pokazując że lokalni przedsiębiorcy oraz artyści potrafią tworzyć projekty, które mogą konkurować na arenie międzynarodowej. To dowód na to, jak ważne są partnerstwo oraz dialog między sektorem biznesowym, kulturą i sztuką – przyznaje Aneta Liebelt-Gapińska.
UP_Art z udziałem Auto Bruno pokazuje, że ekologia, innowacja oraz kreatywność mogą iść w parze, a lokalne inicjatywy mogą zyskać uznanie na światowym poziomie. Co więcej, banery, które do tej pory trafiały do śmieci, przyczyniły się do propagowania idei recyklingu, zero waste, a także szeroko rozumianej troski o planetę.












