Aktualności

Hipster: BEV Dacii za – nieoficjalnie – ok. 64 tys. zł

Europejscy producenci stawiali początkowo na „elektryki” z segmentu premium, przez co oferta była uboga w bardziej przystępne cenowo auta bateryjne – wyjątek stanowiła zwłaszcza Dacia ze swoim modelem Spring. Dziś producent idzie o krok dalej, zapowiadając model Hipster za – nieoficjalnie – około 15 tys. euro (64 tys. zł).

Dacia liczy na to, że za sprawą swojego nowego „elektryka” wejdzie na jeszcze niższy poziom cenowy w segmencie | Fot. mat. prasowe

Dacia Hipster nie wiedzie jednak już za chwilę na europejskie drogi, bo premiera modelu została zapowiedziana na rok 2027 – tak przynajmniej wynika z nieoficjalnych informacji, do których dotarł serwis Auto Świat, który uczestniczył w zagranicznym pokazie samochodu. Mający trzy metry długości pojazd, wyposażony jest w cztery miejsca oraz 70-litrowy bagażnik (z możliwym powiększeniem do 500 l., ponieważ producent zastosował modułową, składaną tylną kanapę).

Hipster charakteryzuje się pudełkowatym wyglądem o – jak wskazano w Auto Świecie – „geometrycznych kształtach z zewnątrz i wewnątrz”, co chyba najlepiej oddają załączone niżej zdjęcia. Na stronie producenta czytamy zaś o „pragmatycznym” i minimalistycznym designie oraz konstrukcji, która waży mniej niż 800 kg.

Zapowiadany model to typowe auto miejskie raczej na niewielkie dystanse niż długie wyprawy, na którego wyposażenie składają się tylko najbardziej potrzebne rzeczy. Deska rozdzielcza wyposażona jest w stację dokującą dla smartfona, pełniącego funkcję klucza, który uruchamia „elektryka”, jak i ekranu, za pomocą którego kierowca skorzysta z nawigacji czy multimediów.

Producent chwali się, że Hipster jest o 20 proc. lżejszy od modelu Spring | Fot. mat. prasowe

Automotive News informuje, że Katrin Adt, nowa dyrektor generalna marki Dacia, twierdzi, że dwudrzwiowy Hipster „wskazuje drogę do realizacji misji Dacii, która chce być liderem w dziedzinie przystępnej cenowo mobilności”. Przedstawicielka Renault Group tłumaczy, że Hipster jest odpowiedzią producenta na „kryzys mobilności w Europie”, w efekcie którego „przez ostatnie 15 lat samochody stały się droższe, cięższe i obciążone przepisami”.

Co ważne, Komisja Europejska rozważa obecnie wprowadzenie regulacji, które umożliwiałyby producentom sprzedaż małych „elektryków” produkowanych w Europie już za cenę zaczynającą się od 15 tys. euro, tak aby firmy mogły osiągać przy tym zyski. Na razie jednak sam Hipster to tylko model koncepcyjny, choć Katrin Adt przekonuje, że producent opracowuje śmiałą wizję, a Renault Group ma „wszystkie narzędzia, aby ją zrealizować”.

Z kolei w swoim oficjalnym komunikacie Dacia podaje, że za sprawą Hipstera będzie kierowała ofertę do tych, którzy nie znajdują aktualnie „niczego, co odpowiadałoby ich budżetowi”, tym bardziej że średnia cena nowych aut na Starym Kontynencie wzrosła w latach 2010–2024 o, bagatela, 77 proc.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
BYD z planem podwojenia sieci sprzedaży w Europie
Redakcja
17/11/2025
Aktualności
Europejski rynek aut używanych ma się dobrze
Redakcja
14/11/2025
Aktualności
Neijuan – Chiny dochodzą do ściany?
Redakcja
13/11/2025
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.